Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2009 11:30 - Thanksgiving...
Автор: teachme Категория: Други   
Прочетен: 5788 Коментари: 11 Гласове:
6




... или в превод на български - Изразяване на благодарност.
Каква хубава дума - благодарност!
В САЩ Thanksgiving е специален ден за благодарност към Бог и се празнува в четвъртия четвъртък на ноември, тоест днес:)
За един учител по английски, нищо English не трябва да е чуждо, независимо че на Острова не е основен празник, но Америка и Канада са English speaking:)
И на децата много им допадна идеята на този чужд за нас празник, а когато една дейност има положителен ефект, то значи не са били напразни положените усилия.


image



Вероятно имаш много причини за изразяване на благодарност!



image




                             image



Денят на благодарността (на англ. Thanksgiving или Thanksgiving Day), известен още и като Денят на пуйката в САЩ (на англ. Turkey Day), е празник, почитащ нещата, с които човек се е сдобил в края на прибирането на реколтата. Денят на благодарността символизира благодарност за това, което човек има като цяло.

Традицията на празника в САЩ и Канада води началото си от английски заселници, но в Обединеното кралство той не е основен празник.

Празникът е един от най-обичаните и почитани в САЩ, датиращ от времето преди създаването на Съединените щати. Първите пилигрими (това са легендарните първи британски заселници), са празнували Деня на благодарността, след като са оцеляли с помощта на индианци през първата тежка зима от пребиваването си на американска земя на 4 декември 1619 г. във Вирджинската колония. Празникът се отпразнува на същото място в почит на първия и до днес.
В САЩ традиционно се сервира пуйка с пълнеж, който може да се състои от ориз, картофи, царевица и други добавки, както и друга традиционна храна.






 



Тагове:   благодарност,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Честит ден на благодарността! ...
26.11.2009 11:38
Честит ден на благодарността!
Въпреки, че на мен ми е малко страннен.
Трябва ли а има специален ден, за да благодариш на Бог, на живота, за това , което си и което ти е дал..........
цитирай
2. mamas - Всеки повод да благодарим
26.11.2009 11:42
на някого за нещо е добре дошъл.
И най-вече на Бог.
Затова ще си позволя:

Благодаря Ти, Господи, за вчера!
Бъди до мен и в днешния ми ден!
Подкрепяй ме да понеса без ропот
товара, който ми е отреден!

Дари ме, Господи, с извечната си сила
и днес да нося тежкия си кръст!
Не ме оставяй, Боже, без закрила
додето се превърна в шепа пръст.

Пази ме, Боже, да не се забравя
и да повярвам, че съвсем сама
с неволите успявам да се справя
без Твоята подкрепяща ръка.

Обръщам се назад - два реда стъпки.
Пред моята е Твоята следа.
Благодаря Ти, Господи прескъпи,
не ме оставяш никога в беда!

Благодаря Ти, Господи, за вчера,
за днес, за утре и за Вечността!


С това стихотворение завършва книгата ми "Аз, Времето и другите неща", но с него започва всеки мой ден.

Благодаря и на теб, Вал!
цитирай
3. allbi - ами
26.11.2009 17:04
уж имам най-важната причина да почитам американските празници - родена съм на най
празника им
пък нещо ни хелуин ми се полува
пък за благодарност - често, често го правя
кой ще ти чака американския ден :)

Благосаря ти, Вал :)))
цитирай
4. teachme - nalik :-) Е то други няма :-)))
26.11.2009 17:16
"Кажи, баба...тенкю" :)))))))))))
цитирай
5. teachme - Дари, хепи тенксгивинг и на теб:)
26.11.2009 17:23
На мен пък си ми е празнично:)))
Никак даже не е странен и си има история.
Колкото до това дали трябва да има специален ден...
защо пък не:))) за толкова простотии има отредени дни, нека да има и за благодарности:)
I`m giving tenks to Gog in every single day!
цитирай
6. teachme - Славе, точно така!
26.11.2009 17:26
Всеки повод е добре дошъл:)
Благодаря ти, че написа точно тук
това хубаво стихотворение!
Приятна вечер!
цитирай
7. teachme - Бени,
26.11.2009 17:34
специални благодарности на теб за римите,
с които ме запали, аз пък "зарибих" децата:)
Вървя по равното поле
и гледам синьото небе...или пък ...
Котката ми все се мие,
но вода не ще да пие:)
госпожооо...добре ли се получи римата:)

Благодаря ти, Албенка!
цитирай
8. miralyub - вярно, че имаше и такъв ден! пр...
26.11.2009 19:00
вярно,че имаше и такъв ден!
прилича ми на нашия ден за прошка...
цитирай
9. diso - Сега живеем в друго време
27.11.2009 06:14
различно от това, в което е възникнал празникът.
От друга страна, и в Америка условията доста са се промрнили, но продължават да си го празнуват...
цитирай
10. teachme - Мира, имаше го и у нас:)))
27.11.2009 18:42
само че пуйката беше пиле на грил...
без пълнеж:))) но пък с много "емосион":)

цитирай
11. teachme - Дисо,
27.11.2009 18:45
всички празници по принцип:)
са възникнали във време,
различно от настоящото:)
Дааа...чух снощи как са празнували...
малко кризисно...и те като нас:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: teachme
Категория: Други
Прочетен: 2136111
Постинги: 332
Коментари: 4582
Гласове: 19666
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930